Nikogo nie trzeba już przekonywać, że ilość plastiku trafiająca rocznie do mórz i oceanów jest zatrważająca i stanowi jeden z większych problemów ekologicznych naszych czasów. Szacuje się, że rocznie jest to ok. 8 MILIONÓW ton.
Duńska firma Melton, będąca wytwórcą gamy dziecięcych ubrań, postanowiła jak wielu innych producentów, postawić pierwszy krok w kierunku przeciwdziałania plastikowej pladze. W sezonie 2019 stworzona została kolekcja ubrań przeciwdeszczowych dla dzieci, wytworzonych z plastikowych odpadów.

„Jako producent ubrań dla dzieci, mamy obowiązek troski o środowisko, które te dzieci po nas odziedziczą” – mówi prezez firmy Helle Ghodt.
Firma chce nadać plastikowym odpadom wartość, by przestały być śmieciami i zamieniły się w cenny surowiec. Według szacunków firmy, w porównaniu z dotychczasowym procesem produkcji, zużycie energii zostanie obniżone o 80% poprzez wykorzystanie w produkcji recyklingowanego plastiku.
Jednocześnie na producentach podejmujących się takich inicjatyw leży spora odpowiedzialność. Taki plastik może zawierać sporo toksycznych substancji, co wymaga zapewnienia wysokiej jakości i bezpieczeństwa przy przetwarzaniu. Dodatkowo firma musi zweryfikować i zapewnić, że w trakcie prania, nie będzie następować przedostawanie się plastiku do wody.

Takie inicjatywy wyraźnie pokazują, że my, jako konsumenci, jesteśmy coraz bardziej świadomi, zwracając uwagę nie tylko na skład produktu, ale też na model biznesowy producenta oraz pełen cykl życia produktu i materiałów, z jakich powstał. Sprawia to, że firmy zaczynają odczuwać presję do zmian i reagować na wymogi rynku.